خشکسالی و رسالت اهالی رسانه

زمان مطالعه: 2 دقیقه

خشکسالی و رسالت اهالی رسانه عنوان یاداشتی است که در پورتال خبری کاشان کار شده است.

انسان رویدادهای هستی را بر اساس تصاویر ذهنی خود به قضاوت می‌نشیند. این تصاویر ذهنی گاهی به مدد تجربه به دست می‌آید و گاهی با استفاده از مطالعه پژوهش‌ها و تجربیات دیگران.
با پیشرفت تکنولوژی و وسائل ارتباط جمعی، رسانه‌ها به اصلی‌ترین ابزار برای ایجاد تصویر ذهنی مردمان جوامع تبدیل شدند. مردمی که فرصت کسب اطلاع از همه امور را نداشتند برای آگاهی به رسانه‌ها پناه آوردند و به مرور رسانه به دریچه‌ای برای قضاوت همه ما تبدیل شد. 
از همین رو است، که صاحبان قدرت، اهالی سیاست و اصحاب فرهنگ و هنر همه به رسانه رو آوردند و حتی دیپلماسی بین المللی نیز به ابزار رسانه متوسل شد.
امروزه نمی توان نقش رسانه‌ها در کنشهای اجتماعی توده را نادیده گرفت. با نظر بدین موضوع است که رسالت اجتماعی سنگین و مهم اصحاب رسانه در حل چالشهای جامعه رخ می‌نمایاند.
تهدید خشکسالی و یا به قول رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، «فقر آب» بدون شک یکی از اصلی‌ترین و مهمترین چالش‌های پیش روی امروز و فردای کاشان است.
اما خطر آنجا مضاعف می‌شود که جامعه بدین باور نرسیده که با سرعت دارد به سوی تهدید خشکسالی پیش می رود. این را می تواند در آماری که «محمدرضا اسدی» مدیر شرکت آبفای کاشان در آغازین روزهای هفته صرفه‌جویی در مصرف آب مطرح کرد یافت.
اسدی در مصاحبه های خود گفته است دو درصد مردم منطقه کاشان کم مصرف، ۳۵ درصد مردم خوش مصرف، ۴۴ درصد پر مصرف و ۱۵ درصد بد مصرف هستند. یعنی متاسفانه بیش از ۵۹ درصد افراد پر مصرف و بد مصرف هستند و سهم زیادی از آب را به خود اختصاص می دهند.
آمار ارائه شده توسط اسدی، رسالت امروز اهالی رسانه را دربرابر چالش پیش روی کاشان بزرگ، صد چندان می کند. جامعه به ما اهالی رسانه اعتماد کرده تا بازگو کننده واقعیت‌های موجود باشیم و این ماییم که با اتکا به تکنیک‌های بازگو شده در حوزه خبر و رسانه، باید به مردممان کمک کنیم تا در زنده ماندن کاشان همراه شوند.

پورتال خبری کاشان

خوشحال میشم دیدگاه تون رو نسبت به این مطلب با من در میان بگزارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.